Ett tack vore kanske på sin plats…

Asså, vaffan! Steffe å ja liksom, å för all del fina Tina me såklart, sjunger Evert Taube tillsammans å allt borde va happy days å inget annat! Steffe, min allra största förebild å inspiration, direkt från turnébussen, kliver in me guran på ryggen, säger tjena, slår sej ner i studiosoffan och knäpper en bärs. På riktigt! Antagligen en jävla tur att han då inte anar att jag ganska säkert skulle kunna citera hans 90-talstexter med större precision än han själv, att jag delar det mesta han skriver på fejjan, att jag sett honom live fler gånger än jag sett någon annan artist å att jag gör mitt eget snus efter hans recept… Då hade han väl antagligen tagit mej för ett galet fan, en stalker, å livrädd suttit nerkopplad under radarn å hukat nånstans i nordnorge nu. Men så är ju inte Steffe. Det visste man ju! Att säga att han e som folk e mest vore dock helt fel. Snarare att han e som folk borde va mest; tillitsfull, empatisk å klok som en bok. Åtminstone var han det den där dan då han, Tina Ahlin å ja sjöng Änglamark för klimatet inför valet 2014. Så, tack som fan för det Stefan Sundström. Tusen tack också till den begåvade musikern Tina Ahlin! (hoppas du hinner lägga munspel nästa gång) Ja allt borde förstås va happy days om det inte vore för att själva anledningen till att jag ärades me så schyssta gästartister var att klimatet håller på å gå åt helvete å att vår sång inte verkar haft nån inverkan på valresultatet alls. (Va fan trodde jag?) Hur som helst, här kommer den lilla videon som klipptes ihop från inspelningen.

Lämna en kommentar