VIDEOCHOCK!

Att stå och mima och digga till sin egen radioproddade pop-låt var väl på gränsen till vad visartisten Ulf B Fernqvist (med viss ära i behåll) faktiskt kunde klara av. Visserligen var det väldigt roligt och visst har jag ofta drömt om just detta, i alla fall för si så där trettio år sedan.

 Nä, men vänta nu… 30 år sedan?!

Denna i sig en chockerande insikt, var dock inget mot den verkliga chock jag fick när jag för första gången plågades av närbilderna på mig själv. Frågor som: Kan jag verkligen stå för detta?, Vem fan tror den där Ulf B Fernqvist att han är egentligen?, samt en hel del annat som förmodligen kräver ingående samtals-terapeutisk behandling for genom hjärnan

Efter att ha smält det hela en aning mindes jag varför jag överhuvudtaget utsatt mig själv för detta. Jag hade ju faktiskt vunnit den här videoinspelningen genom en utlottning på Facebook. Så varför inte passa på? Bättre sent än aldrig liksom. Dessutom var ju låten tillägnad Föräldravrålet vilket var en förevändning så god som någon för att posera i värsta rockstjärnestilen. Och scenerna med barnen och de tryckta händerna på slutet blev ju faktiskt helt underbara och kanske kan jag övertyga någon om att budskapet i låten faktiskt är viktigare än att jag ser cool ut i bild, att ändamålet helgar medlen, att jag inte har hybris, att jag inte är… ensam.

Jag har övertygat mig själv nu.

Här är den.

One thought on “VIDEOCHOCK!

Kommentera

